معرفی سایت Physionet

0
1754

معرفی سایت Physionet

اکثر ما دانشجویان در دوره ارشد و دکتری نیاز به یک سری داده معتبر جهت انجام پروژه‌های درسی یا پایان نامه داریم. از آنجا که امکانات کافی در اکثر دانشگاه‌ها نداریم، نمیتوانیم خودمان داده ثبت کنیم و یا در مواقعی که ما امکانات داریم، سوژه به تعداد کافی نداریم تا بتوانیم ایده خود را بر روی داده‌ها اعمال کنیم. خوشبختانه یک سری سایت ها هستند که داده‌های استانداردی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهند. سایت فیزیونت یکی از سایت های خوب هست که داده‌های مناسبی برای دانشجویان مهندسی پزشکی (داده‌های فیزیولوژیکی) ارائه می‌دهد. در این سایت داده‌های زیادی وجود دارد که ما می‌توانیم به صورت رایگان داده‌ها را دانلود کرده و استفاده کنیم. در لیست زیر به صورت مختصر داده‌هایی که سایت فیزیونت دارد را قرار داده ایم.

The research resource for complex physiologic signals

www.medical-electronic.mihanblog.com

این سایت دارای بخشی بنام Physio Bank می باشد که یک بانک اطلاعاتی معتبر و وسیع در مورد سیگنال های فیزیولوژیکی می باشد. قابلیت دانلود رایگان سیگنال ها و داده های موجود در این سایت یکی از نقاط قوت و منحصر بفرد آن می باشد. امیدوارم معرفی این سایت برای دوستان عزیز مفید باشد.

سایت فیزیونت ( physionet.org ) پایگاه داده از سیگنال های ECG ،EEG ،PCG و … می باشد که سالانه بر اساس مجموعه داده های ارسالی، مسابقاتی را بین محققین و دانشجویان سراسر جهان در زمینه پردازش سیگنال و داده برگزار می کنند که جوایز مختلفی نیز دارد.

جهت گرفتن دیتا از این سایت:

  • ابتدا وارد این سایت شود (به آدرس: http://www.physionet.org)
  • در قسمت سمت چپ نوار بالای سایت گزینه PHYSIONET را مشاهده می نمایید. روی آن کلیک کرده و سپس PHYSIO BANK و سپس PHYSIO BANK ATM را انتخاب نمایید. یا می توانید مستقیما به آدرس https://physionet.org/cgi-bin/atm/ATM بروید.
  • حال در این صفحه گزینه های دلخواه و مورد نیازتان را انتخاب نمایید. که شامل نوع سیگنال ورودی، زمان، فرمت و… می باشد.
  • در قسمت toolbox در این صفحه، گزینه export data as .mat را انتخاب نمایید.
  • سپس به قسمت پایین تر صفحه بروید و دیتای انتخابی تان را دانلود نمایید. دیتای اصلی با فرمت .mat. میباشد و اطلاعات سیگنال (دیتا) مانند فرکانس و مقدار گین (بهره) و دامنه سیگنال و… در info می باشد. شما می توانید این دیتای دانلودی را در متلب وارد کرده (import نمایید) و پردازش لازم را روی انجام دهید.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید