نرم افزار کدویژن CodeVision AVR

0
629

نرم افزار کدویژن CodeVision AVR

اين نرم افزار کامپايلري است که به کمک آن قادر خواهيد بود ميکروکنترلرهاي سري ATMEL (بزرگترين شرکت توليد کننده ميکروکنترلر ) را برنامه نويسي کرده و آن ها را براي استفاده در پروژه هاي خود پروگرام کنيد. زبان اين کامپايلرC است و اگر کمي با ساختار اين زبان آشنا باشيد ميتوانيد به راحتي با اين نرم افزار کار کنيد. نکته قابل توجه در مورد اين نرم افزار اين است که براي فعال کردن قسمت هاي مختلف آن احتياج به برنامه نويسي زيادي نيست. (بر عکس نرم افزار بسکام که تمام ماژول هاي مورد استفاده را بايد در آن به صورت دستي وارد کرد).

نرم افزار Codevision Avr يکي از محبوبترين کامپايلرهاي ميکروکنترلر AVR است که در ايران طرفداران زيادي دارد. زبان اين نرم افزار C است و امکانات فوق العاده اي دارد. تا آنجا که بيشتر روبات هايي که با ميکروکنترلر AVR پياده سازي شده اند توسط اين نرم افزار برنامه نويسي ميشوند.

نرم افزار کدویژن

اصولاً کاربران براي انتقال اطلاعات و دستورهاي خود به ميکرو کنترلر يا اصطلاحاً برنامه نويسي آن، از يک نرم افزار استفاده ميکنند. انواع مختلفي از نرم افزارها وجود دارند که به وسيله آن ميتوان ميکروکنترلرهاي سري AVR را برنامه ريزي کرد. يکي از محيط هاي برنامه نويسي به زبان C نرم افزار Code Vision AVR کدويژن است. اين نرم افزار علاوه بر کامپايل کد برنامه نوشته شده، قابليت اتصال به به پروگرامر (Programmer) براي انتقال داده ها به ميکروکنترلر و قابليت بارگذاري برنامه روي ميکروکنترلر را دارا است. نرم افزار کدويژن CodeVision AVR داراي يک محيط گرافيکي ويژه به نام Code Wiz AVR است که برنامه نويسي با آن را بسيار ساده ميکند. بر اساس پيکربندي و مقدار دهي اوليه در محيطCode Wizard يک کد پايه توليد ميشود که با تغييرات جزئي در آن ميتوان به برنامه مورد نظر دست پيدا کرد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید