برنامه نویسی پایتون

0
573

برنامه نویسی پایتون

پايتون (Python) يک زبان اسکريپتي شيءگرا سطح بالاست که برخلاف زبان هاي معمول ديگر به دليل آن که هميشه در پشت صحنه قرار دارد، کمتر به گوش مهندسين خورده است.
پايتون با کمک متن باز (Open Source) بودن خود داراي کتاب خانه ها و ماژول هاي متعددي است که در بسياري از زبان هاي کامپيوتري ديگر به طور کامل به آن پرداخته نشده است به همين دليل اين زبان در بين برنامه نويسان و مهندسي پزشکي گرايش بيوالکتريک و مکانيک که مايلند در مباحث تشخيص و طبقه بندي و نيز در طراحي قطعات علي الخصوص طراحي ايرفويل ها (Airfoil) و رسم پلات ها و گراف ها و اشکال پيچيده و مصورسازي (Visualization) خروجي کدهاي نوشته شده در زبان هاي ديگر اقدام کنند، يکي از محبوبترين زبان هاي برنامه نويسي است.
نکته اي ديگري که باعث ميشود يادگيري اين زبان به مهندسين حرفه اي فعال در گرايش هاي الکتريک و مکانيک توصيه شود اين است که نحوه کدنويسي و پياده سازي الگوريتم ها به دليل وسيع بودن منابع نرم افزاري بسيار آسانتر و روانتر از باقي زبان هاي مورد استفاده در مهندسي است.

نرم افزار پایتون

اين زبان به حدي کاربردي و ساده است که اگر به دنبال يادگيري آن باشيد ميتوان در عرض چندين روز پايه و اساس کار را ياد گرفت که اين مورد مبني بر سطح پايين بودن زبان نيست بلکه کارايي و فشرده کردن زبان ها در متن هاي کوچکتر است که سبب شده تا پايتون به يک زبان برنامه نويسي کاربردي تبديل شود. نرم افزار Python امکان اجراي کدهاي ذخيره شده در پلتفرم هاي مختلف را دارا است که شما قادر خواهيد بود تا کدهاي خود را در مک يا iOS و Android ذخيره سازي و بارگذاري کنيد. امروزه و با پيشرفت تکنولوژي، زبان Python در شرکت هاي مطرح جهاني مانند گوگل مورد استفاده قرار گرفته است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید